Reacties van ouders

mvb02Op deze pagina staan een aantal reacties van ouders. Wil jij ook een reactie plaatsen, dan kan dat met het formulier onder aan deze pagina.

21 Reacties

  1. Al meteen in groep 3 bleek dat onze dochter vreemde dingen uithaalde tijdens het rekenen. De minnen en plussen werden meestal omgedraaid zodat het niet moeilijk was om op alle sommen verkeerde antwoorden te geven. Met school bespraken we al een traject om op een lager niveau verder te gaan, maar we wilden wel proberen om het rekenen te verbeteren. Zo kwam ze voor remedial teaching bij jou. Gelukkig kon dat gewoon onder schooltijd. Dat betekende geen extra kilometers rijden en geen extra lange dagen op school. Onze dochter heeft toen alles vanaf de basis af aan opnieuw geleerd. Heel simpel optellen met getallen onder de 10 enzovoorts. En toen volgde een zeer verrassend traject. Zij ging met enorme sprongen vooruit en ook de taal werd onderdeel van de RT. Ze kreeg het voor elkaar om op een HAVO/VWO advies uit te komen in groep 8. Een wereld van verschil met de oorspronkelijke gedachte dat zelfs een VMBO nog moeilijk zou zijn. Dit kon alleen maar door jouw uitstekende begeleiding, de samenwerking tussen jou en onze dochter en haar eigen wilskracht.

  2. Quintis had hulp nodig bij het bijspijkeren van zijn basisvaardigheden. Vanaf het moment dat hij bij Ireen kwam, schoten zijn resultaten omhoog. Hij vond de rust om geconcentreerd te werken, en liet zien, dat hij meer kon, dan hij in zijn toetsen had laten zien. De rust, het geduld en de fijne werksfeer bij Ireen hebben hem veel goed gedaan. Hij kan nu veel zelfstandiger werken en schrikt niet meer van misschien moeilijke opgaven.
    Dank je wel, Ireen!

  3. Ik ben heel erg blij met de positieve veranderingen bij mijn zoon! Dat hij veel beter in zijn vel zit en met meer plezier naar school gaat vind ik het belangrijkst!
    Dat lezen dat komt hopelijk wel. We hebben veel leuke boeken dus vroeger of later komt er hopelijk meer motivatie om zelf te lezen.

  4. Op mijn zoektocht naar RT ondersteuning voor mijn dochter Jenna kwam ik verschillende sites tegen maar gevoelsmatig werd ik aangetrokken tot die van Ireen. Mijn intuïtie bleek juist en ik ben dus heel dankbaar dat we bij Ireen terecht konden. Jenna is flink vooruitgegaan met rekenen. In plaats van met tegenzin te gaan kwam ze helemaal tot rust tijdens deze RT sessies, terwijl ze toch heel hard heeft gewerkt. Hopelijk komt er nog een vervolg.

  5. B edankt voor je inzet, toewijding en kunde
    E rg geduldig stimuleer je Dana
    D ana voelt zich bij je thuis, durft alles tegen je te zeggen
    A andacht heb je steeds erbij, alle resultaten worden goed bijgehouden
    N atuurlijk werd er veel en hard gewerkt, met tijd voor een verhaal of rustmoment
    K ippen, duiven, eenden, je hond, de dieren zorgen voor ontspanning en iets om naar uit te kijken
    T huis, de lessen geef je in een vertrouwde omgeving

    I k vond het fijn om af en toe bij de lessen aanwezig te zijn
    R ekenen en taal heb je geoefend, Dana is goed vooruitgegaan
    E rvaring, Dana heeft zoveel geleerd dat ze nu zelf verder kan
    E rg betrokken ben je, we voelen ons goed bij de manier waarop je met ons omgaat
    N amens Dana en mezelf kan ik dus zeggen:
    Bedankt, Ireen! Nanda

  6. Lieve Ireen,
    Hartelijk bedankt voor alle goede zorgen voor Goof zijn lezen, grammatica, spelling en begrijpend lezen en vraagstukjes. Hij heeft er heel veel aan te danken dat jij met veel geduld hem begeleid hebt. Jammer dat ik zelf geen afscheid kan komen nemen maar misschien tot volgend jaar. Nogmaals veel dank!
    Groetjes, Carine

  7. Mijn belangrijkste winst is dat ik gevoed werd in wat ik kon oefenen in samenspel met school. Dat heb ik als heel prettig ervaren en de kinderen ook. Ook was het voor beide kinderen heel belangrijk om echt gezien te worden. Ik kon dat zowel bij Jonathan als bij Iliana meteen merken. Ze werden door jou gezien in wie ze zijn en dat gaf een opluchting bij ons allemaal!

  8. Dank voor de zorgvuldige begeleiding die je Nathan hebt gegeven. Veel dank voor het “zien” van Nathan en het zelfvertrouwen dat je hem hebt gegeven.
    Misschien tot een vervolg!?

    Groetjes, Mariken

  9. Mijn zoon Joris komt al jaren bij Ireen en daar zijn wij ouders heel blij mee. Joris is een gevoelige jongen die kampt met een behoorlijke dyslexie. Daardoor kon hij op de basisschool aanvankelijk moeilijk mee. Nu op de middelbare school zien we dat hij veel meer zelfvertrouwen heeft gekregen, sterker in zichzelf is gaan geloven en gemakkelijker omgaat met zijn taalmoeilijkheid. Het is heerlijk om te zien hoe goed het je kind dan gaat. Ireen heeft daar met haar deskundige en invoelende aanpak zonder meer een belangrijk aandeel in gehad en heeft dat nu nog steeds. En daar ben ik haar dankbaar voor.
    Eric Kroese (vader van Joris, 15 jaar)

  10. We hebben positieve ervaringen met Ireen en haar manier van werken. Onze zoon gaat met plezier naar haar toe.
    In een paar maanden tijd heeft hij een enorme vooruitgang geboekt. Ireen houdt ons als ouders en school regelmatig op de hoogte van de ontwikkelingen, dat vinden wij heel prettig. Ook denkt zij continue mee met onze zoon om een passende werkwijze te vinden.

  11. Onze zoon Daan heeft een moeizame basisschooltijd achter de rug. Hij had vooral problemen en leerachterstand bij rekenen en spelling.
    Na meerdere onderzoeken is gebleken dat hij niet in een hokje te plaatsen was oftwel er kon geen etiket als dyslexie of dyscalculie opgeplakt worden.
    Nadat we o.a. met diverse leerkrachten van de basisschool al jaren zoekende waren naar de juiste wijze van lesgeven zijn we bij aanvang in groep 7 bij Ireen terecht gekomen.
    Ireen heeft ter voorbereiding op de RT met Daan en om hem te leren kennen uitgebreid de tijd genomen om te luisteren naar ons verhaal.
    Uiteindelijk heeft Ireen perfect aangevoeld waar ze de draad moest oppakken en is ze begonnen bij de basis zoals het automatiseren van tafeltjes en simpele rekensommen. Hier had Daan altijd veel moeite mee.
    Onze zoon is behoorlijk sfeergevoelig en voelde zich prima op zijn gemak bij Ireen. Ze was altijd ontspannen en geduldig! Hij voelde zich bij haar begrepen en hoefde voor het eerst niet op zijn tenen te lopen. Daan was daardoor ook gemotiveerd om thuis elke week zijn huiswerk te maken en flink te oefenen. Hij had snel door dat het werkte!
    Op de juiste wijze heeft ze in 2 jaar tijd de enorme achterstand bij rekenen weten te verkleinen. Uiteindelijk heeft hij ook leren rekenen met grote getallen, procenten en breuken.
    Inmiddels zit Daan op de middelbare school en voelt zich daar als een vis in het water! Voor rekenen staat hij op dit moment een voldoende.
    We zijn Ireen erg dankbaar en kunnen haar zeker aanbevelen bij anderen!!
    Ellis

  12. Ireen,
    Heel veel dank voor de manier waarop jij onze zoon er doorheen hebt geholpen! Toen hij in groep 5 bij je kwam, had hij met spelling 9 maanden achterstand en met rekenen een half jaar. Je hebt dit op een zeer kindvriendelijke manier en met heel erg veel geduld en heel veel positiviteit in één jaar weten weg te werken! De andere twee jaren heb je hem uitstekend begeleid en de leerstof goed geborgd. Nu, na 3 jaar, heeft hij nog nooit zo’n goed rapport gehad! Marco vond het fijn en was erg vertrouwd bij je thuis. De soepjes gaat hij zeker missen…..!!
    Heel veel dank, de ouders van Marco

  13. Lieve Ireen,
    Hartelijk dank voor de goede, fijne, zorgzame lessen en ondersteuning die je Piet dit jaar weer gegeven hebt. Graag zien we je komend schooljaar weer met hem samen.
    Lieve groeten, Isabella en Wouter

  14. Hoi Ireen,
    Het was weer superfijn vandaag. Bedankt daarvoor. Het is de kern die je raakt. Voel me enorm gesteund door je oprechte aandacht, zo uitzonderlijk om mee te maken. Niet alleen help je Veerle er enorm mee, maar mij dus ook. Had dat ook wel gewild toen ik 7 was maar ja, beter laat dan nooit:)
    Met hartelijke groet,
    Ingrid

  15. Isabella sliep van baby af aan al slecht. Inbakeren hielp goed, maar kon op een gegeven moment niet meer. Jarenlang hebben we van alles geprobeerd om te zorgen dat Isabella goed sliep….soms hielp het even, vaak ook niet. Isabella sliep eigenlijk alleen goed in en door als er iemand bij haar sliep. Alleen slapen ging met periodes wel, maar dan lag ze vaak te schoppen en te schreeuwen in haar slaap of ging aan het slaapwandelen. Ireen heeft met sensibehandelingen dit doorbroken. De behandelingen die met ontzettend veel warmte en liefde door Ireen worden gegeven deden Isabella ontzettend goed. En hoe mooi dat na een paar behandelingen Isabella tegenwoordig rustig gaat slapen en doorslaapt, alleen op haar eigen kamer. Voor veel mensen normaal, voor ons bijzonder. Wij zijn dan ook ontzettend blij en dankbaar dat Ireen op ons, maar vooral op Isabella’s, levenspad is gekomen en haar mee heeft begeleid.
    Esther, moeder van Isabella (9 jaar)

  16. Onze zoon Cas heeft de hele basisschooltijd behoorlijk moeten knokken.
    Zijn gedrag en prestaties varieerden regelmatig en er werd aan verschillende zaken gedacht.
    Uiteindelijk bleek in groep 6 dat Cas dyslectisch was. De basisschool vond hem intelligent genoeg en vond het niet nodig er veel extra tijd in te stoppen. Wij zijn als ouders toen gestart met een juf die hem bijspijkerde, hij bleek een enorme achterstand op taalgebied te hebben!
    Toch merkten we iedere keer weer dat de omgeving van Cas veel eisen (te hoge wellicht) aan hem stelde en zijn eigenwaarde maakte ons als ouders ongerust. Toen zijn we via via in contact gekomen met Ireen Thunnissen. Door haar brede expertise, zowel in dyslexie-ondersteuning als ook in haar begeleiding bij hooggevoeligheid, is er voor Cas een ongelooflijke positieve verandering gekomen in zijn denkbeeld over zichzelf. Cas heeft altijd met veel plezier de sensitherapie ondergaan en gaat nu nog met veel plezier om de week naar Ireen, waarbij hij samen met haar aan zijn leeruitdagingen werkt.
    Wij zijn er nog steeds heel dankbaar voor dat Ireen met haar expertise zo snel zo’n positieve ommekeer kon bewerkstelligen!

  17. HOERA, onze Jop is geslaagd vandaag!!! De vlag gaat uit want het is echt geweldig: hij had geen enkele onvoldoende!!! Wat een succes voor de PRAKTIJK VOOR LEERPROBLEMEN, remedial teaching in huiselijke sfeer!!! Groetjes, Ellis

  18. Onze zoon is ruim 3 jaar wekelijks voor remedial teaching naar Ireen gegaan, en we hebben het als héél bijzonder ervaren dat hij dat met zoveel plezier deed. Ik herinner mij het volgende gesprekje met mijn zoon, hij moet een jaar of 12 geweest zijn, toen hij zei:
    “Mam ik ben weg! Naar Ireen! Doei!”
    “Ben je niet wat vroeg jongen?”
    “Nee, ik maak nog een beker soep voor ons allebei voor we beginnen, dat mag van Ireen.”
    “Ga je dat nu elke keer doen?”
    “Ja, doei!”
    “Dag.”
    Dank je wel Ireen, 3 jaar lang zonder één seconde van tegenzin is echt heel bijzonder!
    Ellis

  19. In groep 4 kwamen wij erachter dat onze zoon dyslectisch is. Via school kwam hij bij Herlaarhof (instituut voor kinderen met ernstige leerstoornissen) terecht. Daar hebben ze hem in 2 jaar tijd tot een maatschappelijk aanvaard AVI niveau gebracht. Aangezien zij alleen training gaven voor lezen en niet voor spelling, zijn wij via een vriendin bij Ireen Thunnissen terecht gekomen. Zij heeft gedurende 3 jaar wekelijks intensief met hem gewerkt. Rogier kreeg elke week afwisselend huiswerk mee, wat ze gezamenlijk controleerden en bespraken. Rogier voelde zich bij haar zeer op zijn gemak. De resultaten zijn verbluffend. Zelfs bij Herlaarhof hadden ze nog nooit meegemaakt dat iemand qua spelling zo’n grote sprong had gemaakt. Wij zijn daarom erg tevreden met de werkwijze van Ireen Thunnissen. Daar het voor een kind al moeilijk genoeg is om met een leerstoornis om te gaan, vonden wij het een must dat de bijlessen in een gemoedelijke sfeer gevolgd werden. Ireen heeft aan deze voorwaarde volledig voldaan en Rogier heeft deze lessen als zeer prettig en gezellig ervaren. Hij ging altijd met goede zin naar Ireen toe.
    Jeanine en Martin Dubèl
    Ouders van Rogier (12 jaar)

  20. Mijn dochter zat in de groep 7 en kon nog nauwelijks lezen. Gelukkig kwamen wij via school in contact met Ireen. Zij had mijn dochter voor remedial teaching op school gehad en maakte zich zorgen. We besloten om haar 2 keer per week RT te geven bij Ireen thuis en de resultaten waren zeer goed! Was er in eerste instantie wat weerstand bij haar, al snel spraken het werktempo en de individuele aandacht haar erg aan. Niet alleen haar leerprestaties gingen snel vooruit, ook haar zelfvertrouwen werd beter: het bedplassen verdween vanzelf en ze voelde zich goed in de klas. Na de basisschool is zij gestart met BBL met permanente LWOO, na een jaar bleek dat zij naar kader kon gaan: ze maakt het goed en kan goed meekomen met de klas.
    I. v. M.

  21. Wij, Joost en ik (moeder) hebben ons heel welkom gevoeld bij Ireen. Wij zijn bij Ireen geweest, omdat Joost aangaf dat hij betere resultaten kon halen op school dan dat hij deed, maar hij begreep niet waarom dat niet lukte. Nadat Ireen Joost uitvoerig had getest, raadde zij ons allereerst aan om zijn ogen te laten nakijken. (Uit de test bleek o.a. dat de samenwerking van zijn ogen niet goed verliep). Bij Ireen zijn we aan de slag gegaan met de andere bevindingen die uit haar rapport naar voren kwamen. In de loop van de tijd begon Joost zich zekerder te voelen in zichzelf en in zijn werk. De remedial teaching-uurtjes vlogen voorbij. Joost ging er erg graag naar toe. Op de middelbare school bereikt Joost nu de resultaten waarvan hij zelf dacht dat hij die zou kunnen bereiken. Hij zit redelijk goed in zijn vel.
    Ireen was voor Joost precies wat we nodig hadden!

Reageren kan met dit formulier

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *